Након четири дана традиционалне туристичке манифестације, јуче је и званично завршен 43. Међународни сајам туризма у Београду.
Под слоганом „Између планина и мора“, уз илустрацију свеобухватне понуде за љубитеље путовања, Београдски сајам обележила је промоција будућности туристичке индустрије Србије у знаку концепта Србија ствара, националне платформе која афирмише вредности савремене и креативне Србије.
Сајам туризма ове године забележио је 32.115 посетилаца, а само током првог дана сајма информације о актуелностима и условима за путовања затражило је 7.833 посетилаца. У оквиру прва два дана сајма чији је програм резервисан за привреду, пословне контакте и медије, сајам су посетили и многобројни гости из иностранства, а велико интересовање владало је за понуде у вези са домаћим туризмом.
Преко 400 учесника из више од 25 земаља широм света учестовало је на сајму: Грчка, Турска, Црна Гора, Тунис, Египат, Босна и Херцеговина, Бугарска, Северна Македонија, Румунија, Мађарска, Словачка, Малдиви, док су појединачно наступили излагачи из Албаније, Хрватске и Словеније.
Посетиоци су ове године по први пут имали прилику да виде понуду три нове атрактивне дестинације, егзотичну Малезију и Демократску Републику Сао Томе и Принсипе, као и Анголу.
Туристичка организација Србије је у хали 4 Београдског сајма представила нови бренд „СРБИЈА. Доживи!”, уз идеју да се туристи осврну на Србију као туристичку дестинацију којој је потребно посветити више пажње. Нови бренд, с једне стране, носи нешто лично, спонтано и динамично, док с друге стране, показује стабилност, поузданост и традицију Србије као дестинације.
Поред изузетних учесника и гостију из целог света, на сајму је учествовало и преко 40 домаћих и страних тур-оператора, затим Туристичка организација Београда и преко 100 туристичких организација градова и општина са понудом бања, планина и дестинација у Србији.
Туристичка организација Србије, током трајања Сајма, спровела је Округли сто са представницима локалних туристичких организација, са циљем размене мишљења и обликовања планова за будући период.
Секретаријат за привреду и туризам АП Војводине је, у хали 1 Београдског сајма, организовао целодневне презентације војвођанских знаменитости, уз најаву прве међународне хибридне манифестације рекреативног е-бициклизма у Србији - Tour De Fruška.
И ове године у оквиру Међународног сајма туризма, Београдски сајам је у сарадњи са Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва, реализовао Б2Б пословни програм на чијој је платформи евидентирано 4500 прегледа и заказано више од 370 пословних састанака, у специјално дизајнираном простору у хали 1.
Поред Сајма туризма, традиционално је одржан и 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме HORECA-OPREMA, који је успешно представио нове трендове у хотелској индустрији и угоститељству, као и 12. Међународни сајам вина BEOWINE, посвећен презентовању домаћих и иностраних произвођача, љубитељима и увозницима вина.